miercuri, 11 decembrie 2013

La Sinagogă



La poalele Tâmpei, într-un cotlon dintre două clădiri înalte, se ascunde o comoară pe care nici crunţii nazişti n-au reuşit sa pună mâna. Mai precis, în Centrul Vechi al Braşovului se află o clădire veche, frumoasă şi impozantă, unde evreii se roagă de zeci şi zeci de ani.
 În data de 8 octombrie 2013 am fost în acest loc minunat împreună cu minunatul nostru profesor de istorie,Vincenţiu Oprişan, pentru a omagia victimele Holocastului (HOLOCAUSTUL - este un termen utilizat în general pentru a descrie uciderea a aproximativ șase milioane de evrei, de toate vârstele, marea lor majoritate din Europa, în timpul celui de-al DoileaRîzboi Mondial, ca parte din „soluţia  problemei evreieşti”)
 Dânsul ne-a ales pe noi să mergem în acest loc, deoarece am fost cuminţi, ascultători şi, mai ales, interesaţi de viaţa de ieri şi de astăzi a comunităţii evreieşti din Braşov. 
Ajungând acolo, ne-am aşezat la balcon. Până să înceapă evenimentul organizat de comunitate, am privit arhitectura clădirii. Erau vitralii frumos concepute și realizate, stâlpi masivi, impresionanți, de piatră, candelabre mari, frumos decorate. Un loc sfânt care impunea respect prin frumuseţe, austeritate şi măreţie.
La acest eveniment au mai venit oameni din Israel care au cântat imnul de stat al patriei lor. Pe parcursul spectacolului nişte copii de la Colegiul Național „Andrei Şaguna” au interpretat o scenă dintr-o piesă de teatru.
         A fost o experienţă de neuitat. 

         Dupa terminarea evenimentului am plecat cu toţii spre casă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu